نمايش پست تنها
قديمي June 22nd, 2004, 10:15   #9
Reza
مدیر سایت
 
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
Reza امتياز غيرفعال است
0

قائم‌مقام ايران خودرو

پژو 206 صندوق‌دار فقط از ايران صادر مي‌شود

گروه خودرو: قائم مقام ايران خودرو گفت: قطعا هدف صادراتي پژو 206 صندوق دار محقق خواهد شد، زيرا اين خودرو به جز ايران در هيچ كشور ديگري توليد نخواهد شد.

سيد جواد دهنادي در گفت و گو با خبرگزاري فارس، با اشاره به اين كه طراحي 206 صندوق دار به صورت مشترك بين ايران خودرو و شركت پژو انجام خواهد شد، گفت: سرمايه گذاري اين پروژه تنها از سوي ايران است و حسن اصلي آن، اين است كه تنها در ايران توليد خواهد شد و به كشورهاي ديگر صادر خواهد شد.

قائم مقام ايران خودرو با اشاره به اين كه اين شركت در برنامه ريزي خود براي خودكفايي، ساخت داخل پژو 206 را طي سال آينده به 5/68 درصد مي‌رساند، افزود: 15 درصد قطعات 206 صندوق دار جديد است كه تماما از سوي ايران خودرو توليد مي‌شود.

وي در پاسخ به اين پرسش كه «چرا تمام آورده سرمايه گذاري در پژو 206 صندوق دار تنها از سوي ايران است» اظهار كرد: اين يك كار مشترك است و پژو نيز دانش فني و تكنولوژي را به ما منتقل خواهد كرد.

دهنادي يادآور شد: براساس اين قرارداد، با فروش 206 صندوق دار، ايران مي‌تواند از شبكه نمايندگيهاي بعد از فروش پژو در كل دنيا استفاده كند، بدون اين كه سرمايه گذاريهاي جديدي در شبكه نمايندگيهاي دنيا انجام دهد.

قائم مقام ايران خودرو افزود: در طراحي اين خودرو، نياز و خواست بازارهاي بين‌المللي ديده شده و اين بار، پژو اين قول را به ايران داده كه پژو 206 صادر شود.

وي در مورد ظرفيت توليد اين خودرو نيز اظهار داشت: برنامه ريزي ما براي توليد و صادرات اين خودرو 120 هزار دستگاه در سال است.

دهنادي افزود: ايران خودرو ظرفيت آن را دارد كه تا 205 هزار دستگاه 206 صندوق دار توليد كند كه بسته به نياز بازار، تركيبي از توليد و صادرات مشخص خواهد شد.

وي در پاسخ به اين پرسش كه «آيا صدور پژو 206 صندوق دار به 47 كشور جهان امكانپذير است،» خاطر نشان كرد: هم اكنون در برخي كشورها تنها 100 دستگاه پژو صادر مي‌شود و اگر قرار بود ايران از طريق شبكه نمايندگيهاي بعد از فروش خود محصولاتش را صادر كند،قطعنا صدور تعداد محدودي خودرو كار غير اقتصادي بود، اما از آنجا كه ما از شبكه نمايندگي‌هاي پژو استفاده مي‌كنيم، در نتيجه اين قرار داد براي هر دو طرف اقتصادي است.

وي افزود: صادرات اين خودرو از سال نخست آغاز مي‌شود و حدود 20 تا 30 درصد توليد اين محصول خواهد بود.

دهنادي گفت: اگر چه 206 صندوق دار تحت ليسانس پژو توليد مي‌شود؛ اما مالكيت آن متعلق به ايران است.

وي در مورد خودروي 307 نيز گفت: اين قرارداد به صورت پلات فرم مشترك مي باشد كه مي توان اتاق دلخواه را بر روي آن نصب كرد.

وي افزود: 307 خودروي روزي است كه قرار است دو سال ديگر از طريق پژو عرضه شود و ظرفيت توليد آن نيز هنوز نهايي نشده، اما قطعا كمتر از 100 هزار دستگاه در سال نخواهد بود.

دهنادي گفت: 307 از سال 85 و 206 صندوق دار از مهرماه 84 وارد بازار مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: موتور، گيربكس واكسل 307 با 206 صندوق دار مشترك است و در نتيجه اين امر سرمايه گذاري در پروژه 307 را كاهش مي‌دهد و پروژه را اقتصادي مي‌كند.

وي افزود: در مورد هر دو خودروي ساخت داخل كمتر از 7 تا 75 درصد نخواهد بود.

وي در مورد شرايط رقابتي 206 صندوق دار در مقايسه با دوستان، اظهار داشت: اين دو خودرو داراي دو كلاس مختلف هستند و لوگان بيشتر بر اين اساس هدف‌گذاري شده كه جايگزين مناسبي براي پيكان باشد.
Reza آفلاين است پاسخ با نقل قول