باسلام به دوستان و به ياسر عزيز كه واقعا از مطالبشون لذت مي برم . يه دوره اي ما داشتيم تحت عنوان مديريت استراتژيك كه بي ارتباط نمي بينم خدمت اساتيد خودم بخشي رو عرض كنم . در هر مديريت استرتژيكي چهار ركن وجود داره
۱ - اقبال ها ( بر اساس مستندات + شايعات )
۲ - خطر ها ( مستندات + شايعات )
۳ - پتانسيل هاي فيزيكي و غير فيزيكي
۴ - فرصت ها
كه بر اساس اين اركان استراتژي هايي مثل : رشد يا تهاجمي - ثابت نگه داشتن سرمايه ها - كاهش- و تركيبي شكل مي گيره و نهايتا مجموعه عوامل بالا معين مي كنه كه در چه زماني و با كدام ابزار ( در اينجا سهم ) بايد بلند مدت كار كرد و با كدام سهم ميان مدت يا كوتاه مدت . كه در مورد حرفه اي ها كه قطعا سبدي از سهام رو دارند تركيبي از استفاده از فرصت هاي كوتاه مدت - ميان مدت و بلند مدت صدق مي كنه . تا از مزاياي هر سه بهره مند باشند . البته باز تاكيد مي كنم كه يك استراتژي ابدي ما نداريم و در شرايط مختلف با محاسبه اركان ياد شده نوع استراتژي ، چگونگي انجام رو تعيين مي كنه .
لذا حتي در شرايط مشابه بازار نوع استراتژي دو نفر يا دو شركت با هم فرق مي كنه چون داراي پتانسيل ها و فرصت هاي متفاوتي هستند .