نمايش پست تنها
قديمي April 17th, 2004, 20:45   #5
raminayat
Senior Member
 
تاريخ عضويت: Mar 2004
ارسالها: 430
تشکر: 980
تشکر از ايشان: 623 بار در 183 پست
raminayat (سطح 2)raminayat (سطح 2)raminayat (سطح 2)raminayat (سطح 2)raminayat (سطح 2)raminayat (سطح 2)raminayat (سطح 2)
0

جناب آقاي اقبال نيا
با سلام و تشكر از تحليل جنابعالي
هنوز چند دليل براي باقي ماندن در صنعت خودرو وجود دارد كه به شرح زير تقديم مي شود :
۱ - هنوز در آغاز تعديلات پله اي اين صنعت هستيم و بسياري از شركتهاي اين صنعت سود نهاپي ۸۲ و پيش بيني سود ۸۳ خود را اعلام نكرده اند . پيش بيني زامياد هم كه اعلام شده خيلي محتاطانه است و افزايش زياد هزينه هاي مالي كه در اين پيش بيني ملحوظ شده با توجه به بهبود امكان اخذ تسهيلات با بهره هاي كمتر از سال گذشته و فروش اقساطي كه هزينه مالي منفي ايجاد مي كند بعيد به نظر مي رسد .
۲ - هنوز به حداقل قيمت هاي واقعي براي شركت هاي اين صنعت نرسيده ايم مثلا طبق فرمايش شما ۱۸۰۰ براي سايپا ديزل يا بيش ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ به نظر من .
۳ - پس از رشد واقعي نوبت رشد كاذب است كه هنوز مدت زيادي تا اين رشد كاذب وقت داريم و طبق روند فصلي سالهاي گذشته در تابستان مي توان منتظر اين رشد كاذب كه مي تواند سايپا ديزل را تا ۳۵۰۰ تومان هم بالا ببرد باشيم .
۴ - صنعت خودرو هاي سنگين بر خلاف خودرو هاي سواري صنعتي است كه داراي مزايا نسبي واقعي است و مي توان حتي با ديد چند ساله هم به آن نگاه كرد .
۵ - پس از رشدي شديد در قيمت سهام اين صنعت توانسته روند رشد قيمت خود را با آهنگي كند تر حفظ نمايد كه نشان دهنده پتانسيل بالاي اين صنعت براي رشد قيمت است و نشان مي دهد كه با حوضه رشد كاذب خيلي فاصله داريم . چون در اين حوضه با يك تلنگر پس از رشدي طولاني حباب ها مي تركند و صفهاي فروش تشكيل مي شود كه در مورد اين صنعت اينطور نشده است .
ارادتمند
آيت اللهي
__________________
http://www.meta-forex.net
raminayat آفلاين است پاسخ با نقل قول