دبیرکل کانون کارگزاران:
فرابورس یک بورس واقعی است
دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: تفاوتی میان فرابورس و سایر بورس ها وجود ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، "حسين خزلي خرازي" روز سه شنبه در همایش فرصت های تامین منابع مالی در فرابورس با بیان مطلب فوق افزود : در حقیقت فرابورس، بورسی خود تنظیم و تحت نظارت است.
وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات جدی بازار سرمایه ایران بحث تبلیغات و بازاریابی است، گفت : دانش بازاریابی دارای دو شاخصه کالا – تولید و خدمات است که باید توجه ویژه ای در بازار سرمایه به این دو شاخصه شود.
دبیرکل کانون کارگزاران ادامه داد : چنانچه بپذیریم بانک ها ، بیمه ها و بورس ها یک واسطه گر مالی هستند که در زیر گروه خدمات فعالیت می کنند، پس هر سه گروه، نیازمند تبلیغات هستند.
وی مشکل جدی صنعت کارگزاری ایران را ضعف بازاریابی خدمات مالی دانست و گفت : این گونه خدمات تنوع گسترده ای دارند اما هیچیک از کارگزاران ایرانی برنامه ای برای تبلیغات ندارند.
خرازی فرق اساسی بین بازار OTC و فرابورس را در این دانست که فرابورس از نهاد ناظر مجوز گرفته و تحت نظر آن فعالیت می کند اما بازار OTC توسط فعالان تشکل های مختلف ایجاد می شود.
وی تاکید کرد : آنچه که فرابورس را از بازارهای اصلی بورس متمایز می کند، خدمات متنوع تر و هزینه های کمتر است که امیدواریم با توجه بیشتر مسئولان، این بازار جایگاه واقعی خود را در کشور به دست آورد.