آينده روشني براي سهامداران خودرويي ترسيم ميكنيم
عبدالرحيميان در ميزگردي كه به منظور بررسي وضعيت صنعت خودرو در بورس برگزار شد، اظهار داشت: سالهاي 82 و 83 كه دوران طلايي قيمت خودرو در بورس بود، 23 درصد ارزش بازار را صنعت خودرو تشكيل ميداد، اما از آن به بعد، تعرفه و تكنولوژي مطرح شد P/E قيمت خودرو تا اواخر سال گذشته از 8 به 9/2 رسيد و باعث شد پايينترين پله بورس، گروه صنعت خودرو در گذشته باشد.
وي گفت: در بررسي علت سقوط ارزش گروه سايپا دو دليل، سوء برداشت در صنعت خودرو و اطلاعرساني کمتر در اين حوزه و عدم استفاده از ظرفيتهاي صنعت خودرو وجود دارد.
وي افزود: همايش و برنامههايي كه در اين خصوص برگزار شد تا زواياي مختلف آن بررسي شود در كنار مسئله خصوصي سازي اين شركتها توانست اثر مثبتي بر روي آنها بگذارد.
معاون سرمايهگذاري سايپا گفت: بعد از تشريففرمايي مقام معظم رهبري براي بازديد از سازندگان خودرو اعتماد به نفس سهامداران افزايش و با نيروي مضاعف به بازار برگشتند زيرا مشكلات برطرف و نگراني آنها از بين رفت.
عبدالرحيميان خاطرنشان كرد: در حال حاضر به صنعت خودرو اجحاف ميشود زيرا از مزايا آن صحبت نميشود و مدام مشكلات آن را مطرح ميكنند ولي به نظر شما آيا صنعت فلزات (در بحث انرژي و هدفمندي يارانهها) مشكلي ندارد، همچنين سنگآهني (بحث بهره مالکاني) كه اگر حمايت دولت نباشد و اين مواد اوليه ارزان در اختيارشان نباشد چه بلايي سرشان ميآيد، آيا كسي به اين مسئله فكر ميكند.
وي افزود: پتروشيمي كه اين همه ادعا ميكنيم مزيت نسبي در بازار دارد با مشكلات زيادي روبهروست. در كشور ما كه صنايع از حمايت دولتي برخوردارند در عوض يك سري از مزايا را به خاطر آن از دست ميدهند.
معاون سرمايه گذاري سايپا در پايان تأكيد كرد: با تعاملات بيشتري كه صنعت خودرو و بازار سرمايه خواهند داشت براي سهامداران آينده روشن و با اعتماد بيشتري بوجود ميآيد.