نشست مدیران زامیاد با خبرنگاران
نشان : 50 درصد از سهم بازار وانت را می خواهیم
وانت نيسان توليدي زامياد محصول قابل قبولي در بازار بوده و مشابهي ندارد كه محصولي به نام R90 بخواهد در برابر آن مطرح شده و سهمي از بازار آن را كسب كند
به گزارش خبرنگار بورس ؛ فرزاد نشان قائم مقام زامياد با بيان اين مطلب که در محصول وانت نيسان 50 درصد سهم بازار را دوباره كسب خواهيم كرد، افزود: سهم بازار ما در وانت نيسان در چند سال گذشته سير نزولي داشته است، اما از اين به بعد اين بازار مديريت شده و سهم از دست رفته چند سال گذشته جبران خواهد شد.
وي ادامه داد: با اقدامات در حال اجرا در محصول وانت نيسان 50 درصد سهم بازار را دوباره كسب خواهيم كرد. در اين زمينه روشهاي متنوع فروش ايجاد شده و انواع روشهاي تعهدي، ليزينگ، اعتباري و فروش نقدي پيش بيني شده است.
مهندس نشان درباره تاثير توليد وانت R90 بر محصولات زامياد، خاطرنشان كرد: وانت نيسان توليدي زامياد محصول قابل قبولي در بازار بوده و مشابهي ندارد كه محصولي به نام R90 بخواهد در برابر آن مطرح شده و سهمي از بازار آن را كسب كند.
وی همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص جلوگيري از شمارهگذاري برخي از محصولات اين شركت و حقوق خريداران اين خودروها، خاطرنشان كرد: در خصوص شمارهگذاري دو بحث با راهور ناجا وجود دارد كه يكي استانداردها و ديگري ترمز ABS است.
وی تصریح کرد: در زمينه استانداردها مشخصات استانداردي محصولات به پليس راهور اعلام شده و در بحث ABS نيز تا پايان امسال تمام محصولاتمان به اين سيستم مجهز خواهند شد.
قائم مقام زامياد در خصوص چگونگي مشاركت زامياد در طرح خروج خودروهاي فرسوده، توضيح داد: مساله مهم در اجراي موفقيت آميز اين طرح، چگونگي اعطاي تسهيلات بانكي است بسياري از كساني كه توانايي خريد خودروهاي جديد را ندارند، با استفاده از اين تسهيلات ميتوانند خودروهاي خود را جايگزين كنند كه ما نيز در آن مشاركت خواهيم داشت.
در ادامه اين نشست خبري، مشايخي مدير پروژه ديزل زامياد نيز در بيان مزاياي موتورهاي ديزلي گفت: استفاده از موتورهاي ديزلي در سالهاي اخير در اروپا و آمريكا گسترش زيادي داشته و خودروهاي سبك سواري به موتورهاي ديزل پيشرفته تجهيز ميشوند؛ به گونهاي كه تا دو سه سال آينده 50 درصد از خودروهاي سبك اروپا ديزلي خواهند شد.
وي با بيان اينكه در حال حاضر ساختار سبد سوخت در ايران به تصويب رسيده و براساس آن 20درصد از سوخت خودروهاي سبك و وانت بايد ديزلي باشد، خاطرنشان كرد: پروژه ديزلي شدن وانت زامياد نيز براي اصلاح سبد سوخت كشور و كاهش سهم بنزين در سبد سوخت بهويژه در بخش حمل و نقل سبك صورت گرفته است.
همچنين گودرزي معاون طرح و برنامه زامياد در اين نشست گفت: در شش ماهه دوم امسال توليد و فروش محصولات حداقل 30درصد نسبت به برنامه مصوب امسال افزايش خواهد داشت.
وي افزود: وانت جديد با مصرف سوخت زير هفت ليتر و حمل بار900 كيلوگرم و كاميونت شش تن نيز در آينده وارد بازار خواهد شد.
به گزارش بورس، صالح مدير پروژه وانت شوكا نيز در سخنان خود گفت: پروژه شوكا در دو بخش محصولات شوكاي سنگين و شوكاي سبك تعريف شده است. شوكاي سنگين در حال توليد بوده و دو نوع محصول شوكاي سبك و شوكاي دو كابين نيز در مرحله طراحي قرار دارد.
در ادامه مهندس جليل مقدم معاون فني مهندسي زامياد نيز تصریح کرد: ظاهر وانت نيسان آبي زامياد اگرچه در سالهاي اخير تغيير نكرده، اما در چهار سال گذشته دو بار موتور آن ارتقا يافته و دوگانه سوز شده است. چراغها، آينهها و داشبورد آن نيز بهبود يافته و كولر و تجهيزات جانبي همچون راديو پخش به آن اضافه شده است.
وي خاطرنشان كرد: شركت زامياد در راستاي اهداف كلان سبد سوخت كشور مبني بر آنكه براي محصولات از يك نوع سوخت مصرف نشود، در حال حاضر محصولاتي با سوخت بنزين، ديزل، CNG و دوگانه سوز را توليد ميكند.
در پايان این نشست احمدي معاون برنامهريزي زامياد گفت: روزانه بايد به طور متوسط 275 دستگاه محصول سبك در زامياد توليد شود كه در مرداد ماه به 400 دستگاه در تمام محصولات خواهيم رسيد. همچنين روزانه به طور ميانگين بايد هفت دستگاه محصولات سنگين توليد شود كه اين تعداد در شش ماهه دوم حداقل به روزانه 10 دستگاه خواهد رسيد.
به گزارش خبرنگار بورس بهروز صمدی کارشناس فضای سبز زامیاد برای حال رفاه کارگران زحمت کش این شرکت در هفته گل و گیاه، نمایشگاهی با این عنوان را برای اولین بار در بین کلیه شرکتهای خودروساز، در شرکت زامیاد برگزار کرد که با استقبال خوب اصحاب رسانه ها، پرسنل شرکت، کارکنان و مسئولین این نمایشگاه مواجه شد.