نمايش پست تنها
قديمي July 1st, 2010, 21:27   #1822
lastnight19
Senior Member
 
lastnight19's Avatar
 
تاريخ عضويت: Sep 2007
محل سكونت: چند کیلومتر اونور تر از خونمون
ارسالها: 4,312
تشکر: 2,703
تشکر از ايشان: 15,997 بار در 3,978 پست
lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)lastnight19 (سطح 9)
ارسال پيغام بوسیله Yahoo به lastnight19
0

در پی تاخیر در ثبت افزایش سرمایه
محک جدی به پرچمدار فرا بورس

علیرغم حضور پر قدرت شرکت لیزینگ ایرانیان به عنوان رقیب بیمه دی در بازار فرابورس، این بیمه دی است که حتی در رقابت نانوشته بازار بورس و بازار فرابورس نقشه پرچمدار بازار فرابورس را بازی میکند.


بیمه دی پرچمدار فرابورس

علیرغم حضور پر قدرت شرکت لیزینگ ایرانیان به عنوان رقیب بیمه دی در بازار فرابورس، این بیمه دی است که حتی در رقابت نانوشته بازار بورس و بازار فرابورس نقشه پرچمدار بازار فرابورس را بازی میکند.

البته اینجا منظور بازار اول فرابورس است و بازار سوم یعنی بازار عرضه های بلوکی و بازار چهارم یعنی بازار اوراق مشارکت این شرکت داستانی جداگانه دارند.

به هر ترتیب آنچه مشخص است این که سیاستگذاری در بازار فرابورس که خواسته یا ناخواسته به رقیبی برای بورس اوراق بهادار تبدیل خواهد شد، باید حساب شده و منطقی باشد.


نوسان 5 درصدی حق تقدم بیمه دی

در همین سایت در مورد سهم بیمه دی قبلا نیز مطلبی درج شد و آن مطلب نیز بر این محور مبتنی بود که دامنه نوسان 5 درصدی برای حق تقدم 50 تومانی در حالی که خود سهم روزانه قابلیت حدود 75 ریال نوسان را داشت یک سیاستگذاری نادرست بود که در روز آخر معامله حق تقدم "ودی " باعث صف خرید بالای ده میلیون تقاضا برای این حق تقدم شد که این خود یکی از دلایل اصلی ناکارآمدی در سیاستگذاری در بازار اول فرابورس بود.


تعهد خرید یک کارگزاری در حق تقدم بیمه دی !

ظاهرا معامله نخستین حق تقدم در فرابورس قرار است داستانهایی دیگر را نیز به دنبال داشته باشد.

از همان نخست نیز اعلام تعهد خرید حق تقدم توسط یک کارگزاری مشکلاتی را به ذهن متبادر می ساخت و این مشکلات با گذشت نزدیک به 45 روز از بسته شدن نماد «ودیح» خودنمایی میکند.

به هر صورت هم معامله حق تقدم بیمه دی و هم به طول انجامیدن معامله حق تقدمهای استفاده نشده از مواردی است که لزوم توجه بیشتر مدیران فرابورس را در مواجهه با اعضای خود می طلبدو این در حالی است که شرکتهای دیگر با سرعت بیشتر اقدام به ثبت افزایش سرمایه می کنند .

در انتها مشکل را میتوان از چند ناحیه دانست: نخست تعلل غیرعامدانه شرکت بیمه دی در عرضه حق تقدم ناشی از ناکارآمدی سیستم داخلی اداری آن شرکت و یا آشنا نبودن به فرآیندهای اداری افزایش سرمایه، دوم ناهماهنگی بازار فرابورس، سپرده گذاری مرکزی و شرکت بیمه دی برای عرضه حق تقدمهای استفاده نشده، سوم (خدای نکرده) تعلل عامدانه مجموعه در هماهنگی با برخی خریداران احتمالی حق تقدم برای پایین آمدن قیمت سهم و فروش حق تقدمهایی که اختیار آن به دست شرکت است به برخی افراد خاص با قیمتهایی (به اصطلاح) شیرین که البته احتمال سوم بعید به نظر می رسد .

آنچه در انتها از مسوولان فرابورس و شرکت بیمه دی انتظار می رود این است که این تاخیر را هرچه سریعتر جبران نمایند و با توجه به لزوم ثبت افزایش سرمایه تا تاریخ مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت (طبق وعده شرکت) هرچه سریعتر امکان مبادله حق تقدمها را فراهم آورده و افزایش سرمایه شرکت را ثبت نموده و مجمع را با حضور خریداران حق تقدمها و کلیه سهامداران جدید و قدیم برگزار نمایند و از معطل ماندن بیش از پیش سرمایه سهامداران یعنی صاحبان اصلی شرکت به دلایلی نامعلوم جلوگیری نمایند.

اینجا است که میتوان کارآمدی سیاستگذاران بازار فرابورس به همراه مسوولان شرکت بیمه دی را در پاسخگویی به خواسته های به حق سهامداران بورسی محک زد.
__________________
دیگه چه خبر؟
lastnight19 آفلاين است پاسخ با نقل قول