May 1st, 2004, 22:55 | #1 |
مدیر سایت
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
|
0
خبرگزاري فارس: معاون اقتصادي وزارت امور خارجه گفت: وزارت امورخارجه آماده همكاريهاي لازم به منظور توسعه بازارهاي صادراتي ايران خودرو است. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي گروه صنعتي ايران خودرو، محمد حسين عادلي در ديدار از خطوط توليد اين شركت گفت: با عرضه محصولات متناسب با سليقه مشتريان در بازارهاي جهاني، ايران خودرو مي تواند سهم بازارهاي صادراتي خود را افزايش دهد. عادلي افزود: ارتقا كيفيت و كاهش قيمت درگرو تلاش خودروسازان و گسترش توافق هاي اقتصادي و ورود به اتحاديه هاي منطقه اي برعهده دولت و وزارت صنايع است. عادلي با اشاره به موافقت نامه ايجاد خط توليد سمند در سوريه و سنگال گفت: در آينده مي توانيم شاهد افزايش چنين توافقهايي به منظور توسعه بازارهاي صادراتي ايران خودرو و حضور فعال ايران در بازارهاي جهاني باشيم. وي گفت: افزايش سهم حضور ايران خودرو در بازار كشورهاي آسيايي و آفريقايي بايد در برنامه بلند مدت اين شركت لحاظ شود. عادلي با تاكيد بر اينكه با توجه به اقدام انجام شده در ايران خودرو، نبايد نگران ورود به سازمان تجارت بود گفت: ارتقا كيفيت و كاهش هزينهها سبب كسب توانايي و افزايش قدرت رقابت پذيري خودروسازان در صورت الحاق ايران به سازمان تجارت جهاني مي شود. عادلي گفت: تحولات اميد بخشي كه در ايران خودرو شكل گرفته، زمينه را براي تحقق برنامه هاي آتي اين شركت فراهم نموده است . وي افزود: با اقدام هاي انجام شده مي توان با اطمينان به سمت بازارهايي كه به طور بالقوه يا بالفعل مي توانند بازار فعالي براي اين شركت باشند، گام برداشت. وي ايجاد توافق هاي مناسب در سطح جهاني و ورود ايران به اتحاديهها و موافقتنامههاي منطقهاي، ارتقا كيفيت و كاهش هزينه ها را رمز موفقيت ايران خودرو در سال هاي آينده دانست و افزود: اين سه عامل در كنار يكديگر منجر به كسب توان رقابت پذيري ايران خودرو خواهند شد. |
May 3rd, 2004, 21:21 | #2 |
مدیر سایت
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
|
0
مجمع فوق العاده ايران خودرو 20 ارديبهشت ماه سالجاري برگزار مي شود. مدير مجامع و سهام ايران خودرو در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي مهر گفت: در مجمع فوق العاده ايران خودرو که يکشنبه هفته آينده برگزار خواهد شد، در هيات مديره اين مجمع تغيير بوجود خواهد آمد. غلامرضا شوندي افزود: در جلسه هفته آينده مجمع به احتمال زياد رحيم اسماعيلي عضومالي هيات مديره ايران خودرو تغيير خواهد کرد وي در مورد علت تغيير اسماعيلي گفت: اسماعيلي به سمت مدير عامل شرکت سرمايه گذاري غدير منصوب شده است. خبرگزاري مهر |
May 8th, 2004, 22:49 | #3 |
مدیر سایت
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
|
0
ايران بورس - هيات رئيسه بانك توسعه اسلامي در نشست ديروز و امروز خود در جده موافقت اوليه خود را با تخصيص 60 ميليون يورو وام براي اجراي طرحهاي توسعه اي شركت ايران خودرو اعلام كرد. به گزارش روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارايی، در اين نشست كه دكتر مهدي كرباسيان نماينده ايران در هيات رئيسه نيز حضور داشت، طرح شركت ايران خودرو براي ايجاد خط توليد محصول جديد اين شركت، توسعه خط توليد پژو 206 و ايجاد كارخانه مشترك توليد سواري سمند در مصر و سوريه به تعداد 20و15 هزار دستگاه در سال را مورد بررسي قرار داد و تصويب كرد 100 ميليون يورو از طريق بانك توسعه اسلامي براي اجراي اين پروژه ها اختصاص يابد كه 60 ميليون يورو به صورت اعطاي اعتبار مستقيم اين بانك خواهد بود. همچنين هيات رئيسه تصويب كرد 10 ميليون يورو از اين مبلغ را مؤسسه اسلامي توسعه بخش خصوصي (ICD) وابسته به بانك توسعه اسلامي و 30 ميليون يورو را خود به اين بانك از منابع خارج از بانك تأمين كند. بنابر اين گزارش قرارداد اعطاي اعتبار 30 ميليون يورويي بانك توسعه اسلامي به شركت توليد تجهيزات پزشكي و دارويي سها روز پنجشنبه در تهران به امضاء مسئولان بانك و مقامات اين شركت خواهد رسيد. همچنين مقررشد هياتي از كارشناسان بانك توسعه اسلامي براي ارزيابي پروژه احداث راه آهن غرب كشور كه بخشي از اعتبارات آن را بانك توسعه اسلامي تأمين ميكند، طي 20 روز آينده به ايران سفر كنند. |
May 10th, 2004, 13:30 | #4 |
Senior Member
تاريخ عضويت: May 2004
ارسالها: 183
تشکر: 0
تشکر از ايشان: 18 بار در 11 پست
|
0
سازمان گسترش ونوسازي صنايع ايران <شركت ساختمان و خدمات نوساز(سهامي خاص)<شركت سرمايه گذاري گروه صنعتي رنا<شركت صندوق حمايت وبازنشستگي آينده ساز(خاص)<شركت سرمايه گذاري صندوق بازنشتگي كشوري (سهامي عام) |
May 10th, 2004, 15:13 | #5 |
Senior Member
تاريخ عضويت: May 2004
ارسالها: 183
تشکر: 0
تشکر از ايشان: 18 بار در 11 پست
|
0
|
May 13th, 2004, 00:42 | #6 |
مدیر سایت
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
|
0
صاحبان سهام ايران خودرو روز گذشته ترکيب اعضاي هيات مديره اين شرکت را تعيين کردند. به گزارش خبرگزاري مهر، در پي برگزاري مجمع عمومي عادي به صورت فوق العاده شرکت ايران خودرو که روز يکشنبه با هدف انتخاب اعضاي هيات مديره برگزار شد، روز گذشته اشخاص حقوقي انتخاب شده، نمايندگان خود را معرفي کردند. غلامرضا شوندي ، مدير مجامع و سهام ايران خودرو اعلام کرد: اعضاي منتخب هيات مديره ايران خودرو عبارتند از : دکتر رضا ويسه رييس هيات مديره، دکتر منوچهر منطقي مدير عامل و عضو هيات مديره، محمود شريعتي نياسر، نايب رييس هيات مديره (جايگزين دکتر رحيم رباب اسماعيلي)، دکتر غلامرضا سليماني اميري و رمضانعلي پور مجيب به عنوان اعضاي هيات مديره. خبرگزاري مهر |
May 14th, 2004, 12:52 | #7 |
مدیر سایت
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
|
0
« خط توليد خودرو سمند با 16 ميليون دلار سرمايهگذاري در سوريه راهاندازي ميشود.» به گزارش خبرنگار خودرو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد صافي ابودان ـ وزير صنايع سوريه ـ در حين بازديد از خط توليد كارخانه ايرانخودرو در جمع خبرنگاران افزود:« اميدواريم با سرمايهگذاريهاي انجام شده تا يكسال ديگر توليد سمند در سوريه آغاز شود.» او با بيان اينكه زمينههاي همكاري دو كشور گسترده است، اظهار كرد:« ايران و سوريه در زمان امضاي يك يادداشت تفاهم، توافق كردند كه خط توليد سمند را در كشور سوريه راهاندازي كنند.» وزير صنايع سوريه ادامه داد:« شركتي مشترك از ايران و سوريه كار توليد سمند در سوريه را بر عهده خواهد داشت كه سهام آن به نسبت 40 درصد ايرانخودرو، 40 درصد سوريه و 20 درصد بخش خصوصي تقسيم شده است. همچنين تمام مراحل نوشتن اساسنامه و آييننامههاي اين شركت به اتمام رسيده است.» ابودان در مورد مزيتهاي راهاندازي خط توليد سمند در سوريه گفت:« طبق توافق بوجود آمده بين كشورهاي عربي، از سال 2007 صادرات كشورهاي عربي به يكديگر بدون تعرفه انجام ميشود و ما اميدواريم با توليد سمند بتوانيم اين خودرو را به ديگر كشورهاي عربي صادر كنيم.» وي درمورد انگيزه كشور سوريه براي توليد سمند اظهار كرد:« خطوط توليد و تكنولوژي سمند مشخصات فني لازم براي بازار سوريه را دارد، از طرف ديگر ما اميدواريم نه تنها سمند بلكه ساير مدلهاير ايرانخودرو را به سوريه ببريم.» وزير صنايع سوريه از مذاكره با مسئولان ايراني براي مشاركت در توليد شيشه، سيمان، فسفات و پتروشيمي خبر داد. وزير صنايع سوريه امروز بعدازظهر از سالن پرس رباتيك، سالن شاتل (توليد بدنه سمند، پژو 206 و 405 )، سالن رنگ رباتيك، سالن موتورسازي سمند و سالن مونتاژ دستي و رباتيك ايران خودرو بازديد كرد. |
May 26th, 2004, 00:08 | #8 |
مدیر سایت
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
|
0
فارس: مدير اوراق بهادار گروه صنعتى ايران خودرو گفت: از زمان اعلام گزارش هيات تحقيق و تفحص از صنعت خودرو، ارزش سهام گروه صنعتى ايران خودرو، حدود ۱۰درصد و حجم معاملات آن حدود ۲۰ درصد كاهش يافته است. فرهاد حنيفى در گفت وگو با خبرنگار اقتصادى خبرگزارى فارس، با تاكيد بر اين كه سهام صنعت خودرو شديداً از ناحيه گزارش هيات تحقيق و تفحص از خودرو لطمه ديده است، گفت: از زمان اعلام نتيجه عملكرد هيات تحقيق و تفحص، سهامداران زيادى كه عمدتاً سهامداران حقيقى جزء هستند به فروش سهامشان اقدام كرده اند. وى گفت: هم اكنون گروه از سهامدارانى كه به هزار زحمت جذب صنعت خودرو شده بودند، با ارائه گزارش خودرو در حال ترك كردن بازار و فروش سهام خود هستند. حنيفى گفت: متاسفانه در اين شرايط سهامداران حقيقى بلافاصله تحت تأثير قرار مى گيرند و اقدام به فروش سهامشان مى كنند، اما در همين شرايط نيز بيشترين مشتريان سهام خودرو سرمايه گذاران حقوقى اند. وى، مستدل بودن نتايج گزارش تحقيق و تفحص از صنعت خودرو در ارتباط با اين كه قيمت عرضه محصول در ايران خودرو ۳۰ درصد بالاتر از قيمت واقعى است را رد كرد و اظهار داشت: سود ايران خودرو از سال ۷۶ تاكنون يك روند نزولى را طى كرده و سازمان نظارتى و سازمان حسابرسى بورس اوراق بهادار بهترين منابعى هستند كه مى توانند اطلاعات دقيقى از ميزان سود ايران خودرو ارائه دهند. وى گفت: اخيراً يكى از كارگزاران بورس انتقاد مى كرد كه چرا سود ايران خودرو ۶ درصد است. اين كارشناس با بيان اينكه در گزارش هيأت تحقيق و تفحص از صنعت خودرو مدارك لازم براى بحث ها ارائه نشده تصريح كرد، بهتر بود بعد از به نتيجه رسيدن بررسى ها اين گزارش افشا مى شد. |
June 22nd, 2004, 11:15 | #9 |
مدیر سایت
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
|
0
پژو 206 صندوقدار فقط از ايران صادر ميشود گروه خودرو: قائم مقام ايران خودرو گفت: قطعا هدف صادراتي پژو 206 صندوق دار محقق خواهد شد، زيرا اين خودرو به جز ايران در هيچ كشور ديگري توليد نخواهد شد. سيد جواد دهنادي در گفت و گو با خبرگزاري فارس، با اشاره به اين كه طراحي 206 صندوق دار به صورت مشترك بين ايران خودرو و شركت پژو انجام خواهد شد، گفت: سرمايه گذاري اين پروژه تنها از سوي ايران است و حسن اصلي آن، اين است كه تنها در ايران توليد خواهد شد و به كشورهاي ديگر صادر خواهد شد. قائم مقام ايران خودرو با اشاره به اين كه اين شركت در برنامه ريزي خود براي خودكفايي، ساخت داخل پژو 206 را طي سال آينده به 5/68 درصد ميرساند، افزود: 15 درصد قطعات 206 صندوق دار جديد است كه تماما از سوي ايران خودرو توليد ميشود. وي در پاسخ به اين پرسش كه «چرا تمام آورده سرمايه گذاري در پژو 206 صندوق دار تنها از سوي ايران است» اظهار كرد: اين يك كار مشترك است و پژو نيز دانش فني و تكنولوژي را به ما منتقل خواهد كرد. دهنادي يادآور شد: براساس اين قرارداد، با فروش 206 صندوق دار، ايران ميتواند از شبكه نمايندگيهاي بعد از فروش پژو در كل دنيا استفاده كند، بدون اين كه سرمايه گذاريهاي جديدي در شبكه نمايندگيهاي دنيا انجام دهد. قائم مقام ايران خودرو افزود: در طراحي اين خودرو، نياز و خواست بازارهاي بينالمللي ديده شده و اين بار، پژو اين قول را به ايران داده كه پژو 206 صادر شود. وي در مورد ظرفيت توليد اين خودرو نيز اظهار داشت: برنامه ريزي ما براي توليد و صادرات اين خودرو 120 هزار دستگاه در سال است. دهنادي افزود: ايران خودرو ظرفيت آن را دارد كه تا 205 هزار دستگاه 206 صندوق دار توليد كند كه بسته به نياز بازار، تركيبي از توليد و صادرات مشخص خواهد شد. وي در پاسخ به اين پرسش كه «آيا صدور پژو 206 صندوق دار به 47 كشور جهان امكانپذير است،» خاطر نشان كرد: هم اكنون در برخي كشورها تنها 100 دستگاه پژو صادر ميشود و اگر قرار بود ايران از طريق شبكه نمايندگيهاي بعد از فروش خود محصولاتش را صادر كند،قطعنا صدور تعداد محدودي خودرو كار غير اقتصادي بود، اما از آنجا كه ما از شبكه نمايندگيهاي پژو استفاده ميكنيم، در نتيجه اين قرار داد براي هر دو طرف اقتصادي است. وي افزود: صادرات اين خودرو از سال نخست آغاز ميشود و حدود 20 تا 30 درصد توليد اين محصول خواهد بود. دهنادي گفت: اگر چه 206 صندوق دار تحت ليسانس پژو توليد ميشود؛ اما مالكيت آن متعلق به ايران است. وي در مورد خودروي 307 نيز گفت: اين قرارداد به صورت پلات فرم مشترك مي باشد كه مي توان اتاق دلخواه را بر روي آن نصب كرد. وي افزود: 307 خودروي روزي است كه قرار است دو سال ديگر از طريق پژو عرضه شود و ظرفيت توليد آن نيز هنوز نهايي نشده، اما قطعا كمتر از 100 هزار دستگاه در سال نخواهد بود. دهنادي گفت: 307 از سال 85 و 206 صندوق دار از مهرماه 84 وارد بازار ميشود. وي خاطر نشان كرد: موتور، گيربكس واكسل 307 با 206 صندوق دار مشترك است و در نتيجه اين امر سرمايه گذاري در پروژه 307 را كاهش ميدهد و پروژه را اقتصادي ميكند. وي افزود: در مورد هر دو خودروي ساخت داخل كمتر از 7 تا 75 درصد نخواهد بود. وي در مورد شرايط رقابتي 206 صندوق دار در مقايسه با دوستان، اظهار داشت: اين دو خودرو داراي دو كلاس مختلف هستند و لوگان بيشتر بر اين اساس هدفگذاري شده كه جايگزين مناسبي براي پيكان باشد. |
June 22nd, 2004, 11:17 | #10 |
مدیر سایت
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
|
0
نميتوانيم صادرات سمند را جايگزين صادرات پژو كنيم گروه خودرو: براي حضور در بازار جهاني خودرو، روشهاي مختلفي وجود دارد كه ما سعي ميكنيم از پيشرفتهترين روش استفاده كنيم. به گزارش خبرنگار «دنياي اقتصاد»، مديرعامل شركت ايران خودرو، در جمع خبرنگاران در نمايشگاه بينالمللي خودرو در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبني بر اينكه آيا بهتر نبود به جاي سرمايهگذاري بر روي پژو كه موجب اتلاف منابع شده است، بر صادرات سمند سرمايهگذاري ميشد تا موجب افتخار ايرانيان هم باشد؟ ضمن تاييد خبرنگار ما، گفت: در مورد خودروي سمند، علاوه بر اينكه سه مدل جديد را در جهت تنوع محصول توليد كردهايم، برنامه ديگري هم داريم تا محصول جديد آن را بر روي پلات فرم جديد 307 قرار دهيم، چراكه اين پلاتفرم مربوط به سال 2000 است و به دليل جديد بودن تا مدت زمان زيادي در بازار خواهد ماند. دكتر منطقي در ادامه گفت: در واقع روندي كه بايد طي شود تا ما برند خودمان را بر روي پلات فرمهاي مختلف تقويت كنيم در حال طي شدن است، ولي ميتوان با استفاده از جونيت و نچرها هم وارد بازارهاي جهاني شد كه روش بسيار پيشرفتهاي ميباشد. وي افزود: در اين روش و براي ارائه محصول پژوي جديد، بخشي از محصول توسط شركت ايرانخودرو توليد و بخش ديگر توسط كارخانه پژو توليد ميشود و چون شبكه خدمات پس از فروش در 48 كشوري كه قرار است اين محصول صادر شود، توسط خود پژو انجام ميگيرد طي مراحل و انجام كار به اين شكل براي ما بسيار سادهتر خواهد بود. وي تاكيد كرد: اگر ميخواستيم اين كار را بر روي سمند انجام دهيم، ميبايست خدمات پس از فروش آن را در اين كشورها، خودمان انجام ميداديم كه در حال حاضر امكان چنين كاري را نداريم. وي در ادامه گفت: روند صادرات سمند، هم پرهزينه است و هماينكه برند آن به مرور بايد وارد بازار و معرفي شود، چراكه در كشورهاي ديگر شاهد هستيم كه برند پژو كشش بيشتري نسبت به برند سمند دارد. دكتر منطقي در پاسخ به اين پرسش خبرنگار ما كه چرا خدمات پس از فروش ايران خودرو براي تعمير ترمزهاي با سيستم ABS تا 500 هزار تومان از مشتري دريافت ميكنند گفت: سيستم ABS هم به شكل مكانيكي و هم به شكل الكترونيكي بسيار پيشرفتهاي موجود است كه تعميرگاههاي ما توانايي تعميرات اين سيستم را ندارند و ما در حال حاضر مشغول ارائه دورههاي آموزشي براي بعضي از تعميرگاههاي مجازمان هستيم. وي افزود: قيمت اين سيستمهاي الكترونيكي حدود 400 تا 500 هزار تومان است. با اين حساب اگر يكي از تعميرگاهها چنين رقمي را براي تعمير سيستم دريافت كرده است، يا از تعميركاران ايران خودرو نبوده و يا اگر هم از تعميركاران ما بوده، حتما سيستم را تعويض كرده است كه هزينه انجام اين كار برابر با قيمت سيستم كامل است. وي تصريح كرد: اگر موردي به جز آنچه گفته شد انجام گرفته باشد، يعني براي تعمير اين سيستم چنين مبلغي دريافت شده باشد، كار خلافي انجام شده و قيمتي بيشتر از قيمت واقعي دريافت شده است. مديرعامل شركت ايرانخودرو در پاسخ به اين سوال كه چرا براي كاهش قيمت پژو از سه شاخصي كه قبلا اعلام شده بود، تنها يك مورد آن يعني حذف برخي تسهيلات خودرو انجام گرفته است، گفت: ما براي كاهش قيمت پژو كارهاي ديگري هم انجام دادهايم، از جمله اينكه قراردادهاي سفارش توليدمان را كه قبلا حدود 50 هزار بود به 200 هزار رسانديم و زمان قراردادهايمان را هم سه ساله كرديم كه اين امر موجب ميشود تا سازندگان كاهش قيمت داشته باشند. وي افزود: همچنين با استفاده از تكنولوژيهاي جديد سعي كردهايم قيمتها را كاهش دهيم، چرا كه تكنولوژي پژو 405 متعلق به دهه 80 است ولي تكنولوژيهاي جديدتري وارد بازار شده كه قيمت كمتري دارند و ما تصميم داريم براي كاهش قيمتهايمان از اين تكنولوژيهاي جديد استفاده كنيم. وي با اشاره به اينكه تمامي خودروهاي فرسوده بايد حداقل 20 سال عمر داشته باشند، خاطرنشان كرد: شركت ايران خودرو به تمام متقاضيان جايگزين خودروي فرسوده مبلغ 5/1 ميليون تومان پرداخت ميكند و آنها ميتوانند از بين محصولات ايران خودرو، خودرويي را انتخاب كنند كه مابقي مبلغ خودرو را به صورت اقساط و با بهره 21 تا 23 درصد بپردازند. وي افزود: پس از ثبت نام متقاضيان، از مرداد ماه تحويل خودرو به آنها آغاز ميشود. به گفته وي، ايران خودرو براي امسال آمادگي جايگزين 70 هزار خودروي فرسوده را دارد، اما براي انجام اين كار نيازمند به حمايت و كمك از سوي دولت و سازمان مديريت و برنامهريزي است. وي خاطر نشان كرد: طرحي در هيات دولت در جمعآوري خودروهاي فرسوده وجود دارد كه چنانچه به تصويب برسد، ايران خودرو ميتواند خودروهاي خارج از زيرمجموعه خود را نيز پوشش دهد. دنياي اقتصاد |
July 7th, 2004, 09:51 | #11 |
مدیر سایت
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
|
0
بخش مهمي از سود سهام ايرانخودرو از محل فعاليتهاي مالي تامين ميشود خبرگزاري دانشجويان ايران: مدير اوراق بهادار حوزه معاونت مالي و اقتصادي ايرانخودرو اعلام كرد:« ايرانخودرو از نظر ميزان سرمايه در بازار بورس تهران در رديف شركتهاي برتر قرار دارد.» به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حميدرضا فلاحتچيان با اشاره به برنامهها و چشمانداز آتي گروه صنعتي ايران خودرو افزود:« ضريب بالاي نقدشوندگي سهام ايرانخودرو و نرخ بازده مناسب سود، از ويژگيهاي خاص شركت ايرانخودرو در بورس تهران است.» مدير اوراق بهادار حوزه معاونت مالي و اقتصادي ايرانخودرو گفت:« در يك راهبرد تازه در ايرانخودرو، بخش مهمي از سود شركت از محل فعاليتهاي مالي تامين خواهد شد.» او تصريح كرد:« اين شركت در نظر دارد با جذب وجوه كلان در گردش واحدهاي توليدي، آنها را در جهت سرمايهگذاريهاي جديد و تامين مالي فعاليتهاي جديد از جمله در بورس استفاده كند.» مدير اوراق بهادار حوزه معاونت مالي و اقتصادي ايرانخودرو گفت:« در آينده بخش مهمي از سود خالص هر سهم از محل سود حاصل از فعاليتهاي مختلف شامل فعاليت سرمايهگذاري و مالي، بيمه و فروش تقسيطي تامين خواهد شد.» وي همچنين اعلام كرد:« در سال آينده حدود 300 هزار دستگاه خودرو توليدي به صورت ليزينگ به فروش خواهد رسيد كه بكارگيري اين منابع مالي باعث ايجاد ارزش افزوده شده و سود خالص سهام را بالا خواهد برد.» فلاحتچيان ضمن نويد ورود سهام ايران خودرو به بازار بورس جهاني در آينده گفت:« مذاكرات و مقدمات اين كار فراهم شده است.» او در پايان گفت:« تاكنون هفت شركت از شركتهاي تابعه ايرانخودرو براي پذيرش به بازار بورس تهران معرفي شدهاند.» |
July 7th, 2004, 09:56 | #12 |
مدیر سایت
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
|
0
گروه بورس: گروه صنعتي ايران خودرو با در اختيار داشتن پرتفوي سهام بورسي، نه تنها به عنوان يكي از شركتهاي اول در صنعت مطرح است بلكه به عنوان يك شركت سرمايهگذار با داشتن سهام بيش از صد شركت بورسي و غير بورسي آيندهاي درخشان و اميد بخش در بازار سهام خواهد داشت. يك مقام مسوول در شركت ايرانخودرو اعلام كرد: ايرانخودرو از طريق تشكيل پرتفوي قابل توجه و مديريت داراييها كه از طريق تبديل داراييهاي غيرمولد به مولد و واگذاري شركتهاي غير بورسي به مردم از طريق بورس اوراق بهادار انجام ميدهند، روند ثبات سرمايهگذاري را تضمين ميكند. وي با بيان اين كه ارزش ذاتي قيمت سهام ايرانخودرو در بورس اوراق بهادار تهران بسيار بالاتر از رقم اعلام شده است، گفت: انجام اين اقدامات سبب ميشود ارزش جاري سهام ايرانخودرو به ارزش ذاتي برسد. اين مقام مسوول، گفت: به منظور حذف يا كاهش نوسانات غيرمنطقي و زودگذر ، مديريت اوراق بهادار گروه صنعتي ايرانخودرو، مسووليت كنترل نرخ سهام و بازارسازي سهام را در چارچوب استانداردهاي بازارگرداني شناخته شده در سطح جهاني بر عهده دارد. وي اظهار داشت: با توجه به استراتژي برنامه توسعه صنعتي ايران و صنعت خودرو در كشور و توجه به جايگاه ايران در منطقه، ايران خودرو اقدام به توسعه برنامههاي فروش محصولات خود از طريق گسترش شبكههاي استاني فروش به صورت انواع ليزينگ و تنوع بخشي محصولات كرده است. اين مقام مسوول يكي از دلايل ايجاد شبكههاي متنوع فروش را پايداري شركت در بازار رقابتي ذكر كرد. وي با بيان اين كه گروه صنعتي ايران خودرو در سال گذشته به عنوان شركت برتر بورس انتخاب شد، گفت: اين لوح كه بالاترين گواهينامه بورس اوراق بهادار است به واسطه حفظ حقوق سهامداران، جلب اعتماد سرمايهگذاران، شفافيت اطلاعات در معاملات بورس، احترام به حقوق سرمايهگذار، احترام به مالكيت مردم ، توزيع به موقع سود و اطلاعرساني به موقع به سهامداران، به گروه صنعتي ايران خودرو اهدا شد. دنياي اقتصاد |
July 9th, 2004, 01:35 | #13 |
مدیر سایت
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
|
0
شركت ايران خودرو از تمامي صاحبان سهام خود دعوت كرد تا در 30 تير ماه ودر ساعت 9 صبح در محل سالن همايشهاي شركت ساپكو حضور بيابند. سهامداران و يا نمايندگان آنها بايد از 27 تا 29 تير براي دريافت ورقه حضور در جلسه اقدام كنند. آدرس و محل دريافت ورقه خيابان وحيد دستگردي نرسيده به خيابان وليعصر پلاك 359 است. استماع گزارش هيأترييسه و گزارش بازرس قانوني، بررسي و تصويب ترازنامه و حساب سود و زيان شركت، تعيين بازرس قانوني و حسابرس براي سال مالي جاري و تعيين روزنامه رسمي از جمله دستورات اين جلسه گزارش شده است. دنياي اقتصاد |
July 27th, 2004, 13:01 | #14 |
مدیر سایت
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
|
0
ايلنا: معاون مالى و اقتصادى گروه صنعتى ايران خودرو اعلام كرد: در پى برگزارى موفق مجمع عمومى عادى سالانه سال ۸۲ اين شركت در هفته گذشته، ايران خودرو اى پى اس (EPS) خود را براى سال مالى ۸۳ افزايش داد.دكتر حسين پورزرندى افزود: افزايش EPS ايران خودرو با توجه به رعايت دقيق استانداردها و اصول حسابدارى منطبق با نظر سازمان حسابرسى در خصوص شناسايى و ثبت هزينه هاى اين دوره از فعاليت شركت، صورت گرفت.پورزرندى خاطرنشان كرد: با شرايط مطلوب به دست آمده و افزايش (EPS) سال ۸۳ به ميزان ۲۰۰ ريال براى هر سهم، در سال ۸۳ هر سهم ايران خودرو از ۱۱۰۰ ريال به ۱۳۰۰ ريال افزايش يافت. گفتنى است، گروه صنعتى ايران خودرو به عنوان اولين شركت بزرگ اقتصادى موفق شد، گزارش حسابرسى پاك را از سازمان حسابرسى كشور دريافت كند كه اين امر دستاورد تلاش هاى شفاف مالى ايران خودرو و ۱۲۹ شركت تحت پوشش آن در طول سال ۸۲ بوده است.معاون مالى و اقتصادى گروه صنعتى ايران خودرو در اين ارتباط گفت: سازمان حسابرسى عملكرد و صورت هاى مالى سال ۸۲ ارائه شده از سوى گروه صنعتى ايران خودرو را پس از بررسى و بازبينى هاى لازم، پاك، شفاف و قابل اتكا و اعتماد اعلام كرده است. به گفته وى اين امر نشانگر ارتقاى كيفى ۱۰۰درصدى گزارش هاى مالى ايران خودرو نسبت به سنوات قبل است.در گزارش مالى پاك اعلام شد: ايران خودرو مربوط به بيش از ۱۵ شركت اصلى و ۶۵ شركت فرعى مشمول تلفيق (غيرمشمول تلفيق ۴۹ شركت) با بيش از ۴۳۶۰ ميليارد تومان فعاليت بوده است. |
August 11th, 2004, 09:43 | #15 |
مدیر سایت
تاريخ عضويت: Feb 2004
ارسالها: 2,332
تشکر: 392
تشکر از ايشان: 10,983 بار در 1,010 پست
|
0
فارس: مدير عامل گروه صنعتى ايران خودرو گفت: درآمد ايران خودرو در سال گذشته ۵۰۲ ميليارد تومان بود كه امسال به حدود ۷۰۰ ميليارد تومان مى رسد.منوچهر منطقى در بازديد على اكبر ناطق نورى از ايران خودرو با اشاره به تلاش اين شركت براى استفاده از منابع مالى خارجى، گفت: اين شركت اخيراً توانست ۶۰ ميليون يورو از بانك توسعه اسلامى وام بگيرد. وى خدمات پس از فروش و كيفيت را چالش هاى ايران خودرو عنوان كرد و افزود: ايران خودرو هم اكنون نيز مى تواند خودروهايش را با عيب صفر به بازار عرضه كند. منطقى خاطر نشان كرد: اين شركت در سال گذشته ۴۱۱ پروژه كاهش هزينه را تعريف كرد و ۳۰ پروژه تحقق يافت كه ۱۰۳ ميليارد تومان كاهش هزينه انجام شد. وى همچنين از راه اندازى خط پژو ۴۰۵ گاز سوز تا پايان امسال در ايران خودرو خبر داد. منطقى با بيان اين كه ايران خودرو مخالف واردات خودرو نيست خواستار حمايت براى تعيين يك تعرفه ميان مدت ۵ ساله واردات شد. |
Bookmarks |
برچسبها |
ايران, اخبار, خودرو |
ابزارهاي موضوع | |
|
|
موضوعات مشابه | ||||
موضوع | آغازگر موضوع | انجمن | پاسخ | آخرین ارسال |
فلز روي در سال ۱۳۸۳ به روايت اخبار | eqbalnia | بورس تهران | 2 | June 29th, 2004 14:24 |
سهام خودرو به حركت در ميآيد | Reza | بورس تهران | 1 | April 15th, 2004 15:05 |